zaterdag 14 januari 2012

Filmpjes Wiskundige Vormen en Figuren

Het is niet altijd eenvoudig om van elk wiskundig figuur de formule te begrijpen. Dit geldt zeker voor het wiskundig figuur zoals de driehoek. In dit filmpje wordt de formule betreffende de oppervlakte van een driehoek uitgelegd. Hierbij wordt gebruikt gemaakt van zichtbaar didactisch materiaal.



Hopelijk is het berekenen van de oppervlakte van een driehoek, na dit filmpje iets duidelijker geworden.

Dat wiskunde niet saai hoeft te zijn blijkt uit onderstaand filmpje waarin wiskundige figuren in de dagelijkse omgeving worden getoond.



3 opmerkingen:

  1. De filmpjes zijn erg duidelijk.
    Je maakt gebruik van humor en kennis in de juiste verhouding.

    Wat ik vooral goed vind is dat je goed gebruik maakt van de gedachtegang van de mensen tegenwoordig.
    Dit doe je goed in deze zin. Ik citeer: ´Dat wiskunde niet saai hoeft te zijn blijkt uit onderstaand filmpje waarin wiskundige figuren in de dagelijkse omgeving worden getoond.´

    Kortom:
    Erg goed begin van je blog.
    Ik kan niet wachten om de rest te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. die filmpjes zijn echt superleuk om te kijken, maar ook heel erg leerzaam.
    Ik denk dat leerlingen op deze manier toch meer gemoticveerd worden door behulp van zo een filmpje.
    goed gedaan en ik kijk uit naar de volgende blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De filmpjes zijn erg leuk en de leerlingen leren op een leuke manier over wiskundige figuren.

    BeantwoordenVerwijderen